כל דבר בזמן המתאים לו
אין זה מקרי שחוקים לגבי
קבלת רישיון הנהיגה משתנים מעת לעת. האחריות המוטלת על הנהג הינה אחריות עצומה,
עדות לכך היא הנתונים המחרידים של מספר תאונות הדרכים המתרחשות מידי יום.
צעירים רק מחכים בקוצר רוח להגיעם לגיל 16.5 על
מנת שיוכלו להתחיל ללמוד שיעורי נהיגה ולקדם את עצמם לקראת השלב הנכסף שבו יוכלו
לנהוג ברשות עצמם.
בגיל 16.9 יורשו הצעירים לגשת גם למבחן מעשי
נהיגה, זאת כמובן רק לאחר שלמדו מינימום של 28 שיעורי נהיגה.
חוקי הנהיגה הינם מפורטים לפרטי פרטים ובפרט לנהג
הצעיר שעוד איננו בקיא ומנוסה ביכולת החדשה אותה הוא רכש, סיבה זאת גורמת לחשוב על מעבר לרכב תפעולי, הסיבה לכך שישנם חוקים
ותקנות רבות כל כך היא מכיוון שמנסים בכל דרך למזער את האסונות הרבים והנוראיים
הנגרמות על ידי תאונות דרכים ואותם אנחנו שואפים בכל ליבנו למנוע.
נהג צעיר גם אם הגיע לגיל המיועד ועבר בהצלחה את
המבחן התיאורטי והמבחן המעשי, יקבל את רשיון הנהיגה שלו, אבל יחוייב בליווי
בשנתיים הראשונות לנהיגה שלו. בתוספת לשלט על השמשה המעיד על כך כי מדובר בנהג
צעיר.
לא כל כלי תחבורה מצריך
רישיון נהיגה
אבל כפי שכבר אמרנו. חוקי התחבורה והנהיגה הינם
מאד מפורטים וכן יש לשים לב פרטים הקטנים של החוק על מנת שלא נעבור חלילה על החוק.
קחו לדוגמא את האופניים או הקורקינט החשמליים.
אין צורך ברישיון אך למשל לאופניים יש איסור לנהוג מתחת גיל מסוים. כמו למשל גם
קלנועית, אין צורך ברישיון נהיגה, אבל אסור לנהוג מתחת לגיל 16. גם כאן יכולים
להיות פרטים קטנים בחוק שיכולים להיות משמעותיים. כמו למשל רוחב הקלנועית. לכן יש
לשים לב שלסוג הרכב החשמלי. אם מדובר בקלאב קאר, רכב חשמלי או רכב תפעולי. יש
סוגים שונים בקטגוריות אלו שאינם מצריכים רישיון נהיגה, הכל תלוי בהגדרת הרכב, בגודלו
ובדרך שבה הוא מתאים להגדרות החוק.
בשורה התחתונה נדגיש כמובן כי לא משנה באיזה רכב
נבחר לנהוג, העיקר הוא כי חשוב לעקוב אחרי החוקים ולנהוג בו בצורה, חוקית, אחראית
ובטיחותית.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה